QR-koodi, tekniikka ja hyödyntäminen markkinoinnissa

Kuluttajille suunnatun markkinoinnin uusinta uutta on viime aikoina yleistyneet QR- eli Quick Response -koodit. QR -koodien avulla voi esimerkiksi linkittää tuotteen haluamaansa verkkosivuun.

Yksittäinen koodi voi linkittää tietyn tuotteen ja (mobiili)verkkosivun. Lukemalla koodin älypuhelimellasi pääset suoraan lukemaan lisätietoja tuotteesta, tallentamaan kiinnostavia tuotteita ostoskori tyyppisesti tai vaikkapa saamaan lisätietoja merkitystä paikasta. QR-koodien lukija on oletuksena mukana useissa uusissa puhelinmalleissa. Mikäli sovellusta ei ole valmiiksi asennettu, voi sen asentaa myöhemmin itse.

Kuluttajat hyötyvät QR-koodista saamalla esimerkiksi lisätietoja merkitystä koodista. Huomaat esimerkiksi kaupassa kiinnostavan tuotteen jossa on koodi. Voit ottaa älypuhelimesi viivakoodinlukuohjelmassa kuvan koodista ja avata koodiin merkityn verkko-osoitteen josta löytyy lisätietoja halutusta tuotteesta. Koodin voi useissa puhelinmalleissa myös tallentaa. Tallennusominaisuuden avulla tuotteen tiedot voi hakea myöhemmin ja siten ostopäätöstä ei tarvitse tehdä heti.

Kokeile alla olevan QR-koodin lukemista omalla puhelimellasi, pääset siitä etusivullemme!

http://www.tietoweb.fi

Kiinnostuitko? Lue lisää osoitteesta qr-koodit.fi tai ota yhteyttä!